Meet the Team: Griet Gyselinck, Customer Service & Business Development Manager

Griet Gyselinck is zopas benoemd tot Customer Service & Business Development Manager bij Transuniverse Forwarding. Voordien zorgde ze als Customer Service Manager voor een goede communicatie tussen de klant en het bedrijf. Haar functie is nieuw binnen het bedrijf en luidt een vernieuwde aanpak in van die communicatie. Automatisatie en centralisatie moeten zorgen voor een nog betere dienstverlening. Maar wie is Griet? We stellen haar graag aan jullie voor.

 

Jij bent licentiaat Oost-Europese Talen en Culturen. Hoe kom je met zo’n profiel in het transport en de logistiek terecht?

Mijn eerste werkgever was Volvo Parts Customer Solutions in Oostakker. Rond de eeuwwisseling ging de Oost-Europese truckmarkt open en zij zochten iemand die Pools en Russisch kende om hun activiteiten daar te ondersteunen. Binnen het callcenter dat klanten wereldwijd helpt bij panne , heb ik als financieel verantwoordelijke voor de regio Oost-Europa veel ervaring opgedaan rond financiële processen, projectmanagement, onderhandelen met klanten en partners en teamwork. Daar werkte ik twaalf jaar lang.

Nadien bekleedde ik administratieve en operationele managementfuncties in de sociale sector, een FMCG-bedrijf en een start-up. Drie jaar geleden kreeg ik een aanbod van Transuniverse Forwarding om Customer Service Manager te worden.

 

Wat trok je aan?

De verschillende aspecten van de functie en de wisselwerking met het team dat uit zeven mensen bestaat. Wij fungeren als Single Point of Contact voor de key accounts, zodat zij zich via één aanspreekpunt tot Transuniverse kunnen richten. Met die rechtstreekse communicatie kunnen we de klant beter ontzorgen. Daarnaast ben ik verantwoordelijk voor onze Control Tower in Roemenië en voor de organisatie van de Order Administration.

 

Onlangs kreeg je een nieuwe functie: Customer Service & Business Development Manager. Wat behelst die?

Transuniverse groeit en dus ook ons klantenbestand. Om de kwaliteit van de Customer Service hoog te houden, moet je dan ook op tijd de structuren aanpassen. Wij gaan daarom de dienstverlening naar de klant naar een nog hoger niveau tillen door meer te centraliseren en meer te automatiseren.

 

De centralisatie maakt een efficiëntere communicatie mogelijk doordat alle klanten één aanspreekpersoon zullen hebben en niet alleen de key accounts. Daarom valt Sales en Credit Control nu ook onder Customer Service.

 

We willen het de klant ook gemakkelijker maken door de communicatie meer te automatiseren. Hij moet op een eenvoudige manier aan de informatie kunnen geraken die hij nodig heeft, zonder tijd te verliezen door te moeten mailen of telefoneren. Dit gaan we bereiken dankzij een verbeterde ‘track & trace’ met een performante visualisatie, een chatbox in ons webportaal, een verbeterde orderadministratie waarbij we het mailverkeer per order verminderen, enzovoort.

 

Mijn nieuwe taak bestaat er dus in om de vernieuwde Customer Service te implementeren en in goede banen te leiden. De uitrol start in januari. Dan zullen de klanten ook meer concrete informatie krijgen.

 

play_circle_filled

Omhoog