Meet the team – Scandinavië

Meet the Team

 

Ingrid Ovadi: “Scandinavië vraagt veel flexibiliteit. Dan is ervaring een grote troef”

Een jaar geleden reorganiseerde Transuniverse de trafieken op Scandinavië, met nieuwe partners in Denemarken, Zweden, Noorwegen en Finland. “Daarom hebben we Ingrid Ovadi aangetrokken, een echte Scandinavië-experte, die specifiek op die trafieken focust”, zegt Operations Manager Alexander Bekaert.

 

Ingrid startte in oktober bij Transuniverse. Voordien werkte ze 36 jaar bij een concullega waar ze al die tijd hét aanspreekpunt was voor Scandinavië. “Daarnaast legde ik me er ook toe op de trafieken van en naar het Verenigd Koninkrijk, Ierland en de Baltische staten”, vertelt ze.

“Door de groei van onze trafieken op Scandinavië wilden wij iemand ‘dedicated’ inzetten. Wij halen met Ingrid jarenlange expertise binnen. Dit opent dus opportuniteiten om ons marktaandeel te vergroten. Ze heeft ook kennis van andere markten zodat ze multi-inzetbaar is en collega’s kan ondersteunen bij ziekte of verlof”, voegt Alexander toe.

 

Een regio met zeer veel variabelen

“Scandinavië is uitdagend omdat de regio veel flexibiliteit vereist: afhankelijk van de bestemming en de lead times moeten je kiezen tussen de vrachtwagen, de ferry of short sea containers. Voor Denemarken is het altijd de vrachtwagen, maar voor Zweden, Noorwegen of Finland is de keuze ingewikkelder, omdat er ook verre bestemmingen zijn. Er zijn zo veel variabelen dat het vaak puzzelen vergt. Ervaring is hierbij cruciaal”, zegt Ingrid.

“Aangezien Noorwegen niet bij de EU hoort, werk ik nauw samen met de collega’s van de dienst Douane voor de exportdocumenten. Dat deze dienst bij Transuniverse goed uitgebouwd en efficiënt is, maakt het makkelijker werken voor mij”, voegt ze toe.

 

Persoonlijk contact

Transuniverse werkt in Scandinavië samen met lokale partners: Nordic Transport Group in Denemarken en Noorwegen, Blue Water Shipping in Zweden en Polar Logistics in Finland. “Met hen ben ik dagelijks in contact om opdrachten door te geven, ervoor te zorgen dat er op tijd wordt geladen, updates te verkrijgen of eventuele problemen te bespreken. Deels gebeurt  dat per e-mail, maar ook vaak telefonisch”, zegt ze.

Persoonlijk contact is volgens haar onmisbaar voor een vlotte samenwerking. “Veel bestemmingen, vooral in het Hoge Noorden, zijn erg afgelegen. Ladingen kunnen meer dan een week onderweg zijn, en ondanks alle track & trace-systemen is het soms lastig te achterhalen waar ze precies zijn of hoe lang het transport nog duurt. Een telefoontje werkt dan sneller om dit te checken en de klant te informeren”, besluit Ingrid.

 

play_circle_filled

Omhoog