Maak kennis met commercieel directeur Marc Nijssen

Marc Nijssen is nu bijna twee jaar commercieel directeur bij Transuniverse Forwarding. Als eindverantwoordelijke voor de commerciële ontwikkeling van ons bedrijf staat hij ook in voor de uitbouw van het verkoopnetwerk en van de activiteiten, zoals de logistiek.

Marc Nijssen is geen onbekende in de wereld van het transport en de logistiek. Voor dat hij bij ons aan de slag ging, bekleedde hij directiefuncties bij Westerlund (nu Euroports), Van den Broeck Transport, Katoen Natie en Van Wellen Storage (nu Vopak). Hij ondersteunde ook bedrijven bij het opzetten van nieuwe commerciële structuren bij onder meer Norbert Dentressangle (XPO Logistics), Talke en Gilleman Logistics.

“Vanuit die ervaring heb ik de kracht ingezien van het samenspel tussen transport en logistiek. Door beide aan te bieden creëer je een cement voor de relatie tussen Transuniverse en zijn klanten. Je kan zo beter inspelen op hun noden en meer toegevoegde waarde voor hen creëren. Daarom leg ik mij toe op de uitbreiding en verdere professionalisering van onze logistieke activiteiten”, legt hij uit.

Transuniverse deed al geruime tijd de opslag voor een aantal klanten van de groepagediensten. “Hiervoor beschikken we over 8.000 m² voor verpakte goederen (ook gevaarlijke). Wij stockeren hun goederen en injecteren ze na afroep in het groepagenetwerk. De vraag naar deze dienst neemt toe. Ook in omgekeerde richting: we hebben nu steeds meer klanten uit de regio die eerst een beroep doen op onze logistieke diensten en er dan voor kiezen om ook hun transporten aan ons toe te vertrouwen”, voegt Marc Nijssen toe.

Door de groeiende vraag naar logistieke diensten nam Transuniverse vorig jaar een extra magazijn van 10.000 m² in gebruik in Sleidinge, niet ver van de zetel in Wondelgem. “Vandaag vertegenwoordigt de logistieke afdeling Intercargo Logistics 3% van de omzet. De coronacrisis heeft inmiddels de groei wat vertraagd. Een aantal contracten die in de pijplijn zaten zijn even ‘on hold’ gezet, maar we blijven goed op weg om ons streefdoel van 10% te halen”.

Een tweede activiteit die Transuniverse fors wil uitbouwen, is de groepage op Oost-Europa. “Wij zijn marktleider op Spanje, Portugal, Italië, Griekenland en Turkije. Ook de trafieken op Ierland en het Verenigd Koninkrijk gaan in stijgende lijn. Ik zie een zeer groot groeipotentieel in de transporten naar landen als Tsjechië, Roemenië, Polen en Hongarije. Die krijgen na de crisis de prioriteit”.

“Daarnaast hebben we ook plannen in andere sectoren. Mijn ambitie is om de klanten te binden door een totaalpakket aan te bieden. En meer kwaliteit, onder meer dankzij onze directe aanspreekpunten”, zegt Marc Nijssen nog.

 

play_circle_filled

Omhoog