Nieuw klantenportaal voor een betere digitale dienstverlening

Het klantenportaal van Transuniverse Forwarding brengen we naar een hoger niveau. Het wordt verder uitgerold voor de klanten die niet in aanmerking kwamen voor een dedicated EDI. Hierdoor vermindert het papierwerk en verbetert de communicatie: zendingen kunnen van boeking tot facturering digitaal worden opgevolgd.

“Tot voor kort gaven de meeste klanten hun boekingen telefonisch of per mail door. Dat is niet alleen voor hen en voor ons tijdrovend, maar ook niet risicoloos: een manuele ingave kan aanleiding geven tot fouten. Klanten verliezen ook vaak tijd met het opvragen van informatie over hun zending, zoals de locatie in de keten. Het vernieuwde portaal maakt dan ook grote efficiëntiewinsten mogelijk”, zegt Griet Gyselinck, Customer Service Manager, die de upgrade coördineert.

In de vorige versie van het portaal konden klanten al rechtstreeks hun boekingen registreren en de status van hun zendingen controleren. Nu wordt het verder uitgewerkt en zijn verschillende functionaliteiten en milestones toegevoegd.

In het vernieuwde klantenportaal kan men een order aanmaken, track & trace bekijken, de status en de Proof of Delivery (PoD) opvragen, en de facturen bekijken en downloaden. Zeer binnenkort worden twee functies toegevoegd: laadlijsten uitprinten en etiketten afdrukken. Ook dat zal leiden tot efficiëntere stromen.

Alle bestaande klanten worden de komende weken gecontacteerd om hen bij de migratie te ondersteunen. “De overstap hebben we zeer laagdrempelig gemaakt: de aanvraag voor een login is eenvoudig en men kan onmiddellijk starten. Al de leveringsadressen van de laatste drie maanden zijn al automatisch geüpload”, legt Griet Gyselinck uit.

Hebt u voorstellen om het klantenportaal nog efficiënter te maken? Uw feedback is welkom! Of hebt u vragen? Contacteer ons via sales@transuniverse.be.

play_circle_filled

Omhoog