Aankoper T&L
“Als ondernemend familiebedrijf en groepagespecialist sturen we de volgeladen
vrachtwagens de baan op via ons sterk partnernetwerk B2B naar
Europa, het Midden-Oosten en Noord-Afrika”
We zijn creatief in het zoeken naar oplossingen, met de nodige focus op kwalitatief resultaat dankzij onze kennis, ervaring- en onze betrokkenheid met respect voor zowel interne al externe partijen.
Vacature:
We zijn op zoek naar een aankoopverantwoordelijke met uitstekende onderhandelingstactiek op manager- of directieniveau, afhankelijk van ervaring en historiek.
Doel:
Als Aankoopverantwoordelijke ben je een sleutelfiguur in het optimaliseren van ons aankoopbeleid, zowel operationeel, tactisch als strategisch. Je onderhandelt op hoog niveau, beheert leveranciersrelaties en werkt nauw samen met de Operations Director om het aankoopproces voor onze Belgische en buitenlandse vestigingen te stroomlijnen.
Takenpakket:
- Vaststellen van de behoefte en het onderhouden van een goede relatie met de leveranciers, zijnde onder andere onderaannemers, agenten en filialen
- Het daadwerkelijk plaatsen van orders en het zo optimaal mogelijk laten functioneren van de organisatorische kant van de aankoop
- Voeren van marktonderzoek en het selecteren van geschikte leveranciers
- Aanvragen van offertes voor de levering van diensten/producten
- Opvolgen van raamcontracten en SLA’s met leveranciers (opgesteld door legal)
- Bijhouden van de administratie van klanten-, leveranciers- en ordergegevens, al dan niet met behulp van een ERP-systeem
- Evalueren van diensten/producten en leveranciers
- Continue evalueren van het aankoopproces
- Duurzame voorstellen inzake het aankoopbeleid formuleren en uitwerken om vervolgens ook de communicatie te voorzien naar management en interne diensten
- Rapporteren en analyseren van marges, indien noodzakelijk acties aan koppelen in onderling overleg met de Finance Director
- Onderhandelen, binnen de gegeven bedrijfsrichtlijnen, over de prijzen en deals afsluiten (afhankelijk van grootorde in overleg met Management)
- Maakt zelf de planning op, organiseert eigen werkzaamheden
- Werkt zelfstandig, beslist zelfstandig over prijzen en sluit deals (afhankelijk van de grootorde in overleg met de directie)
Kennis & vaardigheden:
- Ervaring in een gelijkaardige A-Z aankoopfunctie – (groepage)transport
- Naleven van organisatie-uitgangspunten en -doelstellingen (strategisch) inzake aankooptarieven en tariefstructuur van het bedrijf en de sector
- Communicatief sterk – bruggenbouwer
- Initiatiefnemer
- Kennis verwerven en toepassen van bedrijfseigen procedures
- Kennis van en onderzoek naar concurrentie en haar tarieven
- Sterke verkoops- en onderhandelingstechnieken
- Naast uitstekende kennis van het Nederlands, zeer grondige kennis van de Engelse en Franse taal (met bijhorende vakterminologie), zowel mondeling als schriftelijk – bijkomende talenkennis is een troef
Aanbod:
Naast een goede werksfeer, gezellige afterworks, jaarlijkse teambuilding en personeelsfeest, alsook tal van initiatieven in het kader van welzijn (soep in de winter, gezonde themadagen, …) wordt er
een aantrekkelijk loonpakket voorzien op maat van uw competenties en ervaring.
Solliciteren?
Zie jij jezelf in deze rol? Stuur dan je sollicitatie naar ellen.decock@transuniverse.be of neem contact op via 09/253.31.88